mar 252017
 

Čo to vlastne detoxikácia je?

Očista tela, zbavenie všetkých škodlivín nahromadených v tele. Ide vlastne o úplnú zmenu životného štýlu, stravovania, dodržiavanie pitného režimu ale aj zvýšenie pohybovej aktivity.

Kto vlastne potrebuje detox? Detox tela je potrebný u každého človeka, u niekoho skôr, u iného neskôr. Každý má prejavy toxínov v tele iné, niekto je sústavne unavený, iný má pocit plnosti žalúdku, niekto pociťuje neustály hlad, či naopak je neustále hladný (stále dačo pochrumkáva). Ako hovorí staré pravidlo, všetko by malo byť s mierou. Nemusíte hneď prejsť na čisto prírodnú, zelinkovú, bio či inú špecifickú stravu, nebodaj diétu.

Dôležité je uvedomiť si, že detox potrebujem na to, aby moje telo opäť fungovalo, tak ako má.

1. týždeň – nastavím svoju myseľ – idem pre seba niečo robiť. Nie zajtra, nie od pondelka, ale hneď teraz – zvýšim príjem tekutín. Pokúsim sa postupne nahradiť všetky sladké nápoje za obyčajnú vodu z vodovodu. Ak mi obyčajná voda nechutí, spočiatku ju miešam s minerálkou a pridám pár kvapiek citrónu. Neskôr postupne minerálku vypustím a ponechám len vodu z vodovodu a citrón. (Ľudia, ktorí majú extrémne nízky tlak môžu minerálku ponechať, ale rozhodne prevažuje voda nad minerálkou). Pár dní nemením nič iné, len zvýšim príjem tekutín. Ak mám problém s pravidelným pitím, nastavím si budík, ktorý mi pripomenie, že treba vypiť pohár vody. Rannú kávu si môžete dopriať, cukor vymeňte za med. Mlieko z kávy vypustite.

2. týždeň – stále sa stravujem ako obyčajne, začínam postupne vysádzať sladké potraviny. Cukríky, keksíky, čokoládky. Ak mám veľkú chuť na sladké, doprajem si kocku horkej kvalitnej čokolády do 12 hod. Prvé dni sú najhoršie, kým si telo trochu odvykne od prísunu cukrov. V tieto dni zvýšim príjem strukovín, ktoré potláčajú chuť na sladké – hlášok, šošovica, fazuľa.

3. týždeň – obmedzím vysmážané jedlá, preferujem jedlá na pare, pridám dostatok ovocia a zeleniny. Ovocie zaradím do jedálnička do 12 hod. zeleninu môžem po celý deň. Chlieb z bielej múky a pečivo nahradím tmavým pečivom.

Podporné rastliny:

KURKUMA – kurkumovník dlhý, svetoznáme korenie pochádzajúce z Indie. Kurkuma má antioxidačné účinky, chráni pred rakovinou a podporuje mozgové funkcie. Pridať si ho môžte raz za deň do hociktorého jedla.

ŽIHĽAVA DVOJDOMÁ – je močopudná, znižuje hladinu glukózy  krvi. Dvojtýdňová kúra ráno, obed, večer. Dva týždne pauza a opäť zopakovať. Pôsobí priaznivo na vlasy, či nechty.

PESTREC MARIÁNSKY – prečisťuje dôležitý orgán v tele – pečeň. Začnite ráno s pestrecom. Rozdrvený pestrec naberte na lyžičku z plastu – nemal by prísť do kontaktu z kovom, požujte a premiešajte so svojimi slinami a zapite pohárom vlažnej vody. Vždy pred jedlom. Doporučuje sa zo začiatku 5 krát za deň, neskôr znížte dávku na 3 krát za deň.  Pestrec podporuje imunitu, je to silný antioxidant, prispieva k čisteniu pečene, podporuje tvorbu a distribúciu žlče, priaznivo vplýva na hladinu cukru ale aj cholesterolu v krvi. Doporučuje sa pri nadmernej konzumácii alkoholu, pri dlhodobom užívaní liekov, či konzumácii tučného jedla.

BENEDIKT LEKÁRSKY – v ľudovom liečiteľstve sa považuje za všeliek, podporuje tvorbu mlieka u kojacich mamičiek, pri tráviacich ťažkostiach, je antibakteriálny, má protinádorové účinky, udržuje zdravú črevnú mikroflóru, pôsobí proti nadúvaniu a zvýšeným hnilobným a kvasným procesom v tele, podporuje prirodzenú obranyschopnosť v tele.

PALINA PRAVÁ – výborný podporný prostriedok na trávenie, pri ochorenia pečene, dvanástnika, žlčníka, pri poruche tvorby žlčovej kyseliny.

ARTIČOK ZELENINOVÝ – používa sa pri ochoreniach pečene, na regeneráciu pečene pri vírusových ochoreniach, pri chorobách žlčníka a na podporu metabolizmu a správneho trávenia. Môžu sa konzumovať listy aj koreň. Veľmi dobré účinky má pri žlčníkových záchvatoch, či pri bolestiach žlčníka v dôsledku žlčníkových kameňov.

 

Takže detoxikácia je hlavne dôkladné prečistenie pečene. Dôsledné dodržiavanie pitného režimu, správneho stravovania a v nemalom rozsahu aj pohybovej aktivity, ktorá vám zabezpečí dostatočnú energiu, úbytok váhy a správne naladanie do života.

 

Kristína Š.

 

 

zdroj foto: pixabay.com

Zdieľaj článok:

 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(povinné)

(povinné)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.