máj 312016
 

Priateľ robí každý deň do práce cestu z Nitry do Bratislavy. Samozrejme na firemnom aute. Takže veľmi dobre pozná nepríjemných vodičov, predbiehajúcich sa vodičov, nadávajúcich vodičov a vodičov im podobných. Potrebovala som, aby so mnou zbehol so synom k očnému. Chodíme na očné do Trnavy. Ráno sme sa natlačili do nášho autíčka a pomaly sme šli. Cesta bola príjemná, boli sme objednaní na hodinu 10tu, takže neboli vôbec žiadne zápchy. Medzi Bučanmi a Trnavou sme však dobehli auto, z ktorému z pod kolies vybehol taký veľký šuter, že nám rozbil predné sklo. Priateľovi sa podarilo auto predbehnúť a ja mávajúca z okna som zastavila šoféra. Ani neviem, akým zázrakom sa nám to podarilo. Šofér vo Fabii nemal žiadne problémy, videl, že sklo na aute je na šrot a s takým oknom by sme určite nevošli na cestu a ešte k tomu s dieťaťom.  Bol to príjemný pán, cca 50tnik. Myslím, že ešte stará škola, preto nemal problém priznať si chybu a súhlasil s nahlásením do poisťovne.  Príjemný pán bol poistený v Kooperative.

rozbité čelné sklo

Priateľ najskôr nahlásil udalosť telefonicky Kooperative. To isté urobil aj vodič Fabii. Spísali sme škodový protokol. Rozišli sme sa, no telefónne číslo si môj priateľ napísal. Ešte v ten deň nám volal LIKVIDÁTOR z Kooperativy, ktorý prišiel nafotiť sklo, resp. celé auto.  Priateľ spísal dokumenty potrebné pre likvidátora. Sklo si môžme nechať opraviť na vlastné náklady, alebo sa budeme snažiť riešiť to cez poistku. Samozrejme, že sme to chceli cez poistku. Mali sme si nájsť firmu, ktorá nám sklo vymení a má zmluvu s Kooperativou. Našli sme Autosklo. Sklo nám vymenili za sumu 280 eur s tým, že podklady posielajú do Kooperativy a ak nám to priznajú, tak nám pošlú následne peniaze na účet. Ak by sme si okno dali vymeniť na vlastné náklady, výmena by stála 220 eur. To je biznis. Na odpoveď z Kooperativy sme čakali cca 3 týždne. Zamietli nám to. Dôvod: nie je dokazateľné, že to bol kameň práve z auta ich poistníka. Samozrejme, že sme sa odvolali. V škodovom protokole sme uviedli aj svedka – mňa, keďže som sedela vpredu vedľa vodiča a videla som dostatočne dobre. A bolo to jediné auto, ktoré šlo pred nami. A poistník (vinník) sa sám priznal a nahlásil to v Kooperative. Napriek tomu, nám po druhý krát prišlo vyrozumenie, že nie sú si vedomí chyby, ich poistník si nemôže byť 100 % istý, že spôsobil kameňom rozbitie skla. Ak sa chceme opätovne odvolať, treba to riešiť cez súd. No poviem vám pravdu, vykašľali sme sa na to. Kto bude behať po súdoch, čakať mesiace, kým vás predvolajú a kým sa dopracujete k pravde. Rozhodne môžem konštatovať, že s touto poisťovňou teda dobré skúsenosti nemáme. No čo už, zaplatili sme si výmenu skla aj s bonusom, ktorý nám nikto nepreplatil. Takže milí čitatelia rozhodnite sa správne pri uzatváraní PZP.

 

Martina S.

Zdieľaj článok:

 Zanechať komentár

Môžete používať tieto HTML tagy a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

(povinné)

(povinné)

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.